Δημιουργία ύφους, στη φωτογραφία γάμου

Πολλοί φωτογράφοι, ανάμεσα τους και οι φωτογράφοι γάμου, πασχίζουν να δημιουργήσουν ένα ύφος, ώστε να είναι αναγνωρίσιμοι και κατά συνέπεια να αποκτήσουν ένα καλό όνομα.

 Στην αρχή όλοι μας λειτουργούμε μιμητικά ή ενστικτωδώς, προσπαθώντας να αντιγράψουμε την δουλεία άλλων φωτογράφων.

Υπάρχει η αντίληψη, ότι όταν φωτογραφίζεις, παύεις να σκέπτεσαι τι θα έκανε κάποιος άλλος φωτογράφος και αφήνεις την φαντασία σου μαζί με την εμπειρία και τη μελέτη που έχεις συσσωρεύση να σε κατευθύνει, προσωπικά συμφωνώ με αυτή την άποψη, γιατί είναι σωστή. Σκεπτόμενος τι θα έκανε κάποιος άλλος φωτογράφος δεν μπορείς να βρεις τον δικό σου δρόμο.  Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να έχεις κάνει το μάθημα σου πριν, να μελετάς φωτογραφία, που σημαίνει να παρακολουθείς φωτογράφους ή ζωγραφική.

Μπορεί στην αρχή να κάνεις και λάθη ή τα αποτελέσματα αρχικά να σε απογοητεύσουν, αλλά αυτό είναι ένα στάδιο στην πορεία τις εξέλιξης μας.

Εκεί πού χάνονται πολλοί στη φωτογράφιση γάμου, είναι στο ότι δεν μπορούν να επιλέξουν ποιο είδος φωτογραφίας ή ύφος φωτογράφησης γάμου τους αρέσει περισσότερο, και ποιοι φωτογράφοι γάμου.

Καταλήγουν να προσπαθούν να κάνουν πολλά η ακόμα και όλα τα ειδή φωτογραφίας, επηρεαζόμενοι διαρκώς από όποια νέα τάση και ύφος. Στο τέλος συσσωρεύουν τόση πληροφορία,  την όποια δεν μπορούν να διαχειριστούν, χάνονται και καταλήγουν να κάνουν φωτογραφίες που δεν ξεχωρίζουν, εξάλλου κανένας δεν μπορεί να τα κάνει όλα το ίδιο καλά.

Προσωπικά, μέσα στα χρόνια έχει κατασταλάξει μέσα μου, ποιο είδος φωτογραφίας μου αρέσει (δεν χρειάζεται να είναι αποκλειστικά ένα, μπορούν να γίνουν συνδυασμοί, πχ δημιουργική φωτογραφία ντοκουμέντου στον γάμο) και επίσης έχω καταλήξει, στο ποιοι είναι οι αγαπημένοι μου δημιουργικοί φωτογράφοι και ποιοι στη φωτογραφία γάμου, που παρακολουθώ διαρκώς.

Αυτό δεν σημαίνει ότι τα πρότυπα δεν αλλάζουν. Βέβαια αυτό για να γίνει, χρειάζονται πολλά χρόνια σκληρής δουλειάς και πολύ μελέτη του φωτογραφικού αντικειμένου.

Every man’s work is always a portrait of himself.
Ansel Adams, Carmel, California, 1979

Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα και σας ενδιαφέρει η φωτογραφική εξέλιξη σας μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μου, στα σεμινάρια στη, φωτογραφία γάμου θεσσαλονίκη.

PROSOPIKO_01_resize

Πορτραίτα Δημήτρη Ράτσικα, Ζωγράφου

Δημιουργικά πορτραίτα φωτογραφίας γάμου

Έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε πορτραίτα νυφών μετά το μακιγιάζ να κοιτάζουν χαμογελώντας στον φακό, στα πορτραίτα που κάνουν οι φωτογράφοι γάμου, ώστε να αναδειχθεί το τελικό αποτέλεσμα του μακιγιάζ, απαραίτητη μεν, αλλά νομίζω μάλλον ότι είναι επαναλαμβανόμενη και κουραστική αυτή η προσέγγιση στη φωτογράφιση γάμου. Υπάρχει μια παρεξήγηση για το πορτραίτο, το πορτραίτο στην φωτογραφία γάμου δεν περιορίζεται μόνο από τον εικονιζόμενο, μπορεί να περικλείει και το περιβάλλον γύρω του, όπως και άλλους ανθρώπους, έτσι ώστε η σύνθεση να είναι πιο ενδιαφέρουσα και πλήρης.Τα δημιουργικά πορτραίτα νύφης μπορούν να δώσουν έναν διαφορετικό ύφος, όπως οι εικόνες που μπορείτε να δείτε παρακάτω.

Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα και σας ενδιαφέρει η φωτογραφική εξέλιξή σας μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μου, στα σεμινάρια στη φωτογράφιση γάμου θεσσαλονίκη.

Φωτογράφοι γάμου και χρώμα

Ένα από τα μεγάλα στερεότυπα από το φωτογραφικό κοινό, αλλά και από πολλούς φωτογράφους, στην φωτογράφιση γάμου, στην δημιουργική φωτογραφία και στην φωτογράφιση ντοκουμέντου, είναι ότι μόνο η ασπρόμαυρη φωτογραφία είναι καλλιτεχνική.

Θυμάμαι χαρακτηριστικά που ένας από τους δασκάλους φωτογραφίας, που είχα παλαιοτέρα, μου είχε πει, ότι αν θέλεις να είσαι δημιουργικός φωτογράφος, πρέπει να φωτογραφίζεις ασπρόμαυρα. Την εποχή εκείνη στην Ελλάδα κυρίως, επικρατούσε πάνω κάτω αυτή η άποψη.

Προσωπικά από τότε είχα αμφιβολίες, και στην δημιουργική μου πορεία από ένα σημείο και πέρα, άρχισα να φωτογραφίζω δημιουργικά με χρώμα.

Την ιδία εποχή όμως και νωρίτερα ακόμα, μεγάλοι φωτογράφοι μεγαλουργούσαν με χρώμα. Φωτογράφοι όπως ο Harry Gruyaert , ο Gueorgui Pinkhassov, ο Constantine Manos και ο Alex Webb μας έδωσαν εξαιρετικές φωτογραφίες χρώματος, ανώτερες από ότι είχε γίνει μέχρι τότε, ξεπερνώντας με τη δουλειά τους τις καθιερωμένες, παλαιότερες, μεγάλες γενιές φωτογράφων, που δεν μπορούσαν να κατανοήσουν τη χρήση του χρώματος στη φωτογραφία.

Είναι πιο δύσκολο να φωτογραφίζεις σε χρώμα, γιατί πέρα από τα τη φόρμα, τα αντικείμενα και τους ανθρώπους στο κάδρο μας, έχουμε και την πληροφορία του χρώματος επιπροσθέτως, που πρέπει να είναι αδιαίρετη με την φόρμα, ώστε να ταιριάζει αισθητικά με αυτή και να μην αλλοιώνει το μήνυμα της φωτογραφίας.

Στην φωτογραφία γάμου, νεότεροι φωτογράφοι γάμου, όπως ο Ben Chrisman, οι Davina & Daniel και άλλοι, έχοντας κάνει σεμινάρια με μεγάλους φωτογράφους όπως ο James Nachtwey και o David Alan Harvey, κατανόησαν τη σημαντικότητα του χρώματος και το μεγαλύτερο μέρος της δουλειάς τους είναι σε χρώμα.

Με την ασπρόμαυρη φωτογραφία, παρόλη την αναγνωρισμένη αξία της, δεν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την εντυπωσιακή ομορφιά του χρώματος, στις φωτογραφίες μας.

Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα και σας ενδιαφέρει η φωτογραφική εξέλιξη σας μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μου, στα σεμινάρια στη, φωτογραφία γάμου θεσσαλονίκη.

Σεμινάρια επεξεργασίας φωτογραφίας γάμου

Η επεξεργασία στην φωτογράφιση γάμου, είναι πολύ σημαντική, γιατί είναι το τελικό αποτέλεσμα τις δουλειάς μας που βλέπει κάποιος στην ιστοσελίδα μας, σε εκθέσεις και φυσικά ο πελάτης.

Οι φωτογραφίες των ψηφιακών μηχανών, έχουν χαμηλά κοντράστ και χρειάζεται να τις επεξεργαστούμε ώστε να έρθουν κοντά στον τρόπο που βλέπει το ανθρώπινο μάτι. Θέλει μεγάλη προσοχή όμως, όπως και επίσης μεγάλη εμπειρία στην επεξεργασία των φωτογραφιών μας, ώστε να μην καταστρέψουμε η αλλοιώσουμε τις εικόνες.

Υπάρχουν πολλές και διαφορετικές τεχνικές χρησιμοποιώντας προγράμματα επεξεργασίας, αλλά για να καταφέρουμε να κάνουμε επαγγελματική επεξεργασία, χρειάζεται πολύ κόπο, χρόνο και εμπειρία. Είναι πολλά τα παραδείγματα ακόμη και επαγγελματιών φωτογράφων γάμου που η επεξεργασία που κάνουν είναι κακή ή το λιγότερο μη καλαίσθητη και ξεπερασμένη και αυτό δημιουργεί κακές εντυπώσεις και απωθεί τον πελάτη.

Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα και σας ενδιαφέρει η φωτογραφική εξέλιξη σας μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μου, στα σεμινάρια στις, φωτογραφίες γάμου θεσσαλονίκη. Επίσης μπορείτε να δείτε παραδείγματα παρακάτω μιας πρωτότυπης φωτογραφίας και μιας τελικής επεξεργασμένης.

Αντανακλάσεις, σεμινάρια φωτογραφίας γάμου

Θα έχετε παρατηρήσει βλέποντας την φωτογράφηση γάμου στην ιστοσελίδα μου, ότι κάποιες εικόνες είναι μάλλον περίεργες, με στοιχεία που δεν υπάρχουν στο άμεσο περιβάλλον μπροστά μας ή μπορεί να νομίζετε πως έχει γίνει κάποια επεξεργασία στις φωτογραφίες. Οι δημιουργικοί φωτογράφοι γάμου, για να κάνουν τις φωτογραφίες τους εντυπωσιακές, προσπαθούν να δουλεύουν σε επίπεδα, προσθέτοντας στην σύνθεση τις φωτογραφίας, περισσότερα αντικείμενα και πληροφόρηση, ώστε οι φωτογραφίες τους να είναι μην είναι βαρετές και κοινότυπες. Αυτό για να γίνει επιτυχημένα, προϋποθέτει δημιουργικότητα, φωτογραφική παιδεία και μεγάλη εμπειρία.

Στον στενό σχετικά χώρο τις προετοιμασίας νύφης στη φωτογράφηση γάμου, τις περισσότερες φορές, είναι δύσκολο να δουλέψουμε σε επίπεδα, να εκμεταλλευτούμε δηλαδή άλλα αντικείμενα στις φωτογραφίες μας, όπως ένα δέντρο σε κάποια απόσταση από το ζευγάρι, που θα προσέθετε στην φωτογραφία μας, βάθος προοπτική και ατμοσφαιρικότητα.

Για αυτό οι αντανακλάσεις στις φωτογραφίες γάμου, μας λύνουν τα χέρια, δίνοντας μας την δυνατότητα να προσθέσουμε επίπεδα, κυρίως σε ένα στενό χώρο και το τελικό αποτέλεσμα είναι δημιουργικό και εντυπωσιακό.

Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα και σας ενδιαφέρει η φωτογραφική εξέλιξη σας μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μου, στα σεμινάρια στη, φωτογράφηση γάμου θεσσαλονίκη.

Ελληνικά πορτραίτα

 

Photonet magazine interview 29 November 2012 edition

Πορεία μνήμης στον παλαιό σιδηροδρομικό σταθμό Θεσσαλονίκης στη μνήμη 50.000 Ελλήνων Θεσσαλονικέων Εβραίων

Πορεία μνήμης στον παλαιό σιδηροδρομικό σταθμό Θεσσαλονίκης στη μνήμη 50.000 Ελλήνων Θεσσαλονικέων Εβραίων που θανατωθήκαν στα στρατόπεδα συγκέντρωσης- 72 χρόνια από την αναχώρηση του πρώτου εικονιζόμενου συρμού για το στρατόπεδο Άουσβιτς-Μπίρκεναου.